Virre funderar

En berättelse om en ibland glad & ibland ganska gnällig student som tappert försöker göra sitt bästa...

onsdag, januari 25, 2006

dropp dropp dropp

Om ni undrar vad det är som droppar så skall jag berätta det... Det är inte kranen i badrummet, i alla fall inte den här gången. Den droppar ibland den också, men just idag så är det mina genomblöta strumpor på elementet. Jag har nämnligen varit ute. Ett dumt, men ack så nödvändigt beslut... att gå ut alltså. Nu är jag förbannad, jag tycker att vi strejkar, vi går helt enkelt inte ut nåt mer förän slasket är borta. Hur många är med? Och om man ändå tänker gå ut så får det bara vara för att göra extremt roliga saker... t.ex.träffa sina vänner eller shoppa.
En annan sak... Lisa o Anne-Mari, jag tycker att vi döper om klubben. Fr.o.m nu heter den "Tycker inte om att vara ute när det kallt o blött klubben"
Nu skall jag ta tag i det som hägt över mej hela dagen. Det livslånga lärandet. Inte mitt alltså utan någon annans...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

En kompis kallade en gång sånt här äckel-päckelslask-väder för "som att vandra omkring i en blöt lovvika-vante".
Och det beskiver det väl ganska bra tror jag.

Idag har jag lyckats med mästerverket att hamna mitt i ett jättestopp i kollektivtrafiken vid Domkyrkan och fick således halka mig fram till busshållplatsen vid Lilla Torget istället.
*muttrar*

Måtte skite smälta fort...

Kramisar!!!

9:50 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, blöt lovika-vante precis så kändes det!

12:40 em  
Blogger Anne Mari said...

jo den klubben vil jeg vere med i!!!

12:12 fm  
Blogger LisaFlisa said...

Mycket bra namn på en klubb. Vi får helt enkelt ha flera klubbar. Nu har jag länkat dig också.

10:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home