Virre funderar

En berättelse om en ibland glad & ibland ganska gnällig student som tappert försöker göra sitt bästa...

fredag, januari 27, 2006

Studiedag

Ordet studiedag har dessvärre bytt innebörd.... När man gick i grundskolan o gymnasiet innebar det att man var ledig, att det var någon annan som studerade, någon som behövde det minst lika mycket. Nu betyder studiedag att man har en heldag på KTB, alltså är allt annat än ledig. Det enda som fortfarande är precis likadant är antalet studiedagar. Precis lika få nu som förr. Hmm... undra vad det kan bero på? Har bestämt att på måndag börjar jag med mitt nya liv (nog 3:e gången bara i år) och framförallt med min nya attityd. Det är trevligt o lärorikt att studera o det är behagligare än att jobba. Tänk på vad många fler trevliga människor man träffar varje dag o tänk vad skönt det är att kunna stanna i sängen på morgonen istället för att ge sej iväg till en tråkig butik i svinottan...så var vi där igen, jag är slö!
Förövrigt har jag köpt födelsedagspresenter idag, till världens bästa Anders som fyller 27 år på måndag. MQ Backaplan är otrevliga, bara så ni vet, morr!

2 Comments:

Blogger LisaFlisa said...

Gymnasiet ja. Det var ju inte så jobbigt som man inbillade sig då. Men allt är ju relativt. Nu ska jag ge mig iväg på franska, det hade ju aldrig hänt på gymnasiet att man läste fler ämnen än nödvändigt. Vet inte vad som hänt med mig...

5:41 em  
Blogger Virre said...

Nä du Lisa, det kan man undra...

10:19 fm  

Skicka en kommentar

<< Home