Virre funderar

En berättelse om en ibland glad & ibland ganska gnällig student som tappert försöker göra sitt bästa...

fredag, maj 05, 2006

Detta har hänt...

Här följer en uppdatering av vad som skett i min tillvaro den senaste tiden. En stor del av dagarna har gått åt till skolarbete dvs plugg inför tentan som jag garanterat kuggade i tisdags. Kuggade ja, och det var jag nog inte ensam om. Den var verkligen hur svår som helst och liknade inte alls de gamla tentorna vi sett. Visserligen kan man väl egentligen inte hänga upp sitt pluggande på gamla tentor, men vad ska man göra? Ämnet är helt ohanterbart stort och svårt så man måste nog chansa och den här gången gick chansningen inte hem alls. Otur! Där fick man för att man pluggade bort hela Valborg och första maj. Sen kan man nog i och för sig vara aningen effektivare i sitt pluggande än vad vi varit. På första maj var Andreas och Lisa här och vi skulle göra det sista rycket innan tentan... hm jag tror vi gjorde 3 tal på hela dagen. Helt klart trevligare att snacka bort tiden...
En sak som riktigt riktigt underbar är att våren äntligen hittat hit, inte en dag för tidigt! I går var Anne-Mari och Lisa här och grillade o drack öl. Vi hade jättemysigt och tro det eller ej! Vi fick plats hela 4 personer på vår mikroskopiskt lilla balkong. Det troedde jag aldrig!
Nu ska jag packa ihop mej o ta en tur till Ullared med mamma och Christine. Trevligt trevligt!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hahahahaa!
Överlevde du trippen till Ullared?
*nyfiken*


Kramisar!!

10:24 em  
Anonymous Anonym said...

Jojo, jag överlevde allt... :)

5:41 em  
Blogger Linda said...

Låter som en jobbig tid din lilla mumie (säkert söt ändå). Hoppas du fick lite avkoppling o trevlig shopping i Ullared! Kramis kramis

3:16 em  
Blogger Anne Mari said...

Det var så deilig å grille. Årets förste grill:)Tusen takk for at du ordnet alt!! Kjöpte du noe fint på ullared?

6:18 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är glad att ni kom o visst hade vi himla mysigt!

2:40 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är glad att ni kom o visst hade vi himla mysigt!

2:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home