Virre funderar

En berättelse om en ibland glad & ibland ganska gnällig student som tappert försöker göra sitt bästa...

onsdag, mars 29, 2006

Bloggtorka

En hel del av de bloggar jag brukar läsa uppdateras mer och mer sällan. Som ett litet ljus i mörkret finns dock Lindas Ps Majsanfilosoferar och Kusin Lindas Lilyrose där det händer en hel del. Mina klasskamrater är dock ursäktade för vem, med en liten dos av sunt förnuft har tid att blogga i tider av Handels och Företagsekonomi? Jag... hm, här saknas helt klart sunt förnuft.
I tisdags började en fasansfull kurs, Externredovisning på den ytterst läskiga skolan, Handelshögskolan... Än så länge har jag inte begripit mycket om vad som sagts, men skam den som ger sig. Det ska väl gå vägen det här med, på något sätt... mutor är t.ex. inte att förakta. Dessutom, som om det inte är illa nog att det är svårt, böckerna till den första ynkliga lilla 5 poängskursen inköptes i tisdags för en nätt summa av 1300:- 5 poäng varar i ca 1 månad och av CSN får man, eller får och får, 6900:- Då kan man ju undra vad de tänker med. Vad är det man som student skall stå över, hm, äta? bo? Någon som har ett tält att låna ut? Eller kanske ett bra recept på hur man tillreder vatten och bröd på bästa sätt...?
Nåväl, nu har jag inte tid att klaga mer, måste ta tag i mej själv och läsa nu, annars kanske jag inte klarar kursen och då blir det inte ens 6900 från CSN utan snarare 0:-

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag säger bara Scandic.... du vet vad jag menar ;-)

5:48 em  
Blogger Linda said...

kul att du tycker om min blogg! hagamannen sucks! och sist med inte minst: håll ut!! kursen kommer att ta slut o du kommer klara den, lovar!! kram Linda P

9:39 em  
Blogger Anne Mari said...

ja shit man for et mongokurs sier bare jeg. Nå skal jeg legge meg sånn at jeg bli uthvilt og glad til i morgen

11:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home