Virre funderar

En berättelse om en ibland glad & ibland ganska gnällig student som tappert försöker göra sitt bästa...

onsdag, februari 08, 2006

Försumning, 7-11-kaffe & Vygotsky

En långtråkig dag på ktb... Jag har funderat en del över försuming och då menar jag min försumning av mina vänner. Ja, jag har insett det alldeles själv o jag har dåligt samvete, till och med mycket dåligt samvete. Trots att jag tycker att jag nått insikten om försumning på egen hand så kan jag så här i efterhand se att jag fått vissa pikar... Tex. du verkar ju bara leva i din studiebubbla eller, jag vill inte störa, du verkar vara så upptagen. Jag lovar jag skall skärpa mej, "ska bara" (som Alfons sa) klara av kommande tenta först.

I övrigt kan jag idag berätta: För den som inte redan visste det, 7-11 har gott kaffe!

Kan även berätta att Vygotsky uttryckte förhållandet om språkets dubbla re-presentation genom följande citat "varje funktion i ett barns kulturella utveckling uppträder två gånger på ett eller två plan".
Fråga mej inte, jag fattar inte heller, men ett antal sådana meningar finns i boken som jag läste idag. Just den här fick jag nog läsa fem gånger innan jag ens fick ihop den som mening.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Usch han är allt bra tradig den där Vygotsky. Gudskelov har vi redan avverkat den delen i utbildningen där han fanns med!

Satans jäkla dimma idag juuuu!
Knappt så man ser handen framför sig ju! *skrattar*

Kramis!

3:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home