Virre funderar

En berättelse om en ibland glad & ibland ganska gnällig student som tappert försöker göra sitt bästa...

söndag, februari 05, 2006

Sommar- & snöblogg


Istället för att jobba med min uppgift i grupparbetet om Livslångt lärande, ett mycket luddigt begrepp som jag villigt erkänner att jag inte riktigt begriper mej på så drabbades jag av en plötslig lust att blogga om sommaren. Sommaren är allt som idag inte är... Varm, ljus, härlig med mera med mera. Jag längtar vansinnigt efter långa ljusa kvällar med grillning, spontana dopp i havet o öl på en solig uteservering och annat som hör sommaren till. Idag är det alldeles snöigt ute o snö är väl egentligen inte så hemskt när den ligger där den ligger, men skiten skall ju bort också och där kommer ju problemet in. Det blir blött, blötare, blötast och jag återkommer igen till hur mycket jag hatar att vara blöt om fötterna! Alltså har jag just nu en form av kval... Jag längtar ju som sagt extremt mycket efter sommaren, men för att sommaren skall komma så måste ju snöeländet bort. Hur skall det gå till om den inte skall smälta? Man skulle kanske kunna hyra ett hundratal lastbilar, lasta all snö som finns där jag brukar röra mej och transportera den till Sibirien där den aldrig smälter. Bra för mej o bra för snön som faktiskt får möjligheten att leva vidare, jag menar det kan inte vara trevligt att vara snö i Göteborg o leva med ett ständigt hot om att smälta bort o försvinna...

1 Comments:

Blogger LisaFlisa said...

Vi vill ha sommar nuuu!! Tror du att vi kan starta nåt upprop så att den kommer lite fortare? Det här är nog den värsta dagen på hela vintern. Suck.

1:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home