Virre funderar

En berättelse om en ibland glad & ibland ganska gnällig student som tappert försöker göra sitt bästa...

tisdag, februari 07, 2006

Igår hände det igen...

Jojo, igår hände det igen, jag blev blöt om fötterna! Alla lastbilarna som skulle komma o frakta bort all snön för mej han inte fram innan det var för sent. Jag hade, duktig o ambitiös som jag är packat min lilla väska, nä föresten, stora väska för att bege mej iväg först till simhallen o sen till KTB. Så blev det dock inte alls. Jag tog bussen till Valhalla o redan på busshållplatsen började jag känna att detta skulle inte sluta väl. Vattnet sipprade sakta in i skorna. Tappert så trängde jag undan tankarna o fortsatte. Jag kom fram till badet, simmade min obligatoriska timme o begav mej vidare mot KTB. Någonstans mellan Götaplatsen o Valand insåg jag dock att jag omöjligt kunde fortsätta. Skorna bubblade o var så tunga att jag knappt orkade lyfta fötterna... Bara att vända om o ta bussen hem, typiskt!

1 Comments:

Blogger LisaFlisa said...

Svampskor som sagt, det är du och jag det. Jag kom hem med blöta fötter idag trots att det ändå varit ganska torrt ute. Men så har jag gått utomhus konstant i fem timmar idag. Med detta nya jobb så kommer jag inte behöva köpa nåt träningskort :)

7:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home