Virre funderar

En berättelse om en ibland glad & ibland ganska gnällig student som tappert försöker göra sitt bästa...

torsdag, mars 09, 2006

Hujedamej!

Ja, vad ska jag säga, den senaste veckan har varit mycket, mycket innehållsrik. I helgen, eller rättare sagt lördag kväll hade vi dragit ihop ett litet kalas för gamla vänner från förr. Alltså sådana jag i princip ätit sand tillsammans med. Jag har lite svårt att avgöra om det var lyckat eller ej. Vi har definitivt växt ifrån varandra och jag hoppas i ärlighetens namn att vi inte kommer att umgås allt för frekvent under kommande år (med vissa undantag), jag menar det var säkert 7-8 år sedan vi sågs senast och säkert 15 år sedan vi verkligen umgicks. Man går helt enkelt åt olika håll, har helt olika ambitioner och intressen. Jag har inga bestämda uppfattningar om hur mina vänner skall vara utan min bekantsakpskrets är väldigt blandad och så vill jag ha det, men detta kändes ärligt talat som lite att ta i. Problemet när man ses efter så lång tid och skall umgås över lite alkohol är ofta att det blir allt annat än lite alkohol och så även i det här fallet. Alltså, i söndags var jag helt oduglig fram tills klockan kanske var 6-7 på kvällen. Hu, jag börjar bli gammal, jag kände av det i måndags också... Som tur var, eller vad ska man säga? så var Anders förkyld och vi kunde med gott samvete stanna i sängen hela söndagen och se på Vasaloppet.

I måndags var det dags för lite bowling igen och jag har ju tidigare uttryckt vad jag tycker om den sporten och måndagens match var inget undantag utan snarare en bekräftesle. Vad som däremot kan ses som ett undantag är gårdagens match då jag äntligen lyckades få till det igen efter minst ett halvårs trevande försök. Till saken hör att jag ägnat mej åt bowling i 15 år och om jag hade haft minsta talang borde jag varit proffs vid det här laget. Okej, kanske inte proffs, men betydligt bättre i alla fall. I ärlighetens namn så är det så att jag faktiskt var mycket bättre för några år sedan och nu är på en stadig bakåtmarch. Varför? För mycket flams & trams tror jag. vi har helt enkelt alldeles för kul när vi spelar... Så Gun & Gullan, ni får sluta vara så förbaskat roliga! Eller, nä föresten. det är trevligare att skratta än att göra bra resultat, synd bara att jag uppenbarligen inte kan kombinera det!

Imorgon skall Anders & jag åka till Köpenhamn, vi har sagt jättelänge att vi skall åka bort den här helgen, men har inte lyckats bestämma oss för vart. Nu blir det Köpenhamn som är ett säkert kort. Vi har varit där flera gången förr och det brukar vara trevligt. Visserligen brukar det också vara sommar, men men, man kan ju inte få allt. Först hade vi tänkt oss skidor, men eftersom vi åkte skidor i januari och snön har legat konstant i Götet sen innan jul så är vi trötta på den. Då tänkte vi oss London, eller Paris istället, tills det visade sig att det skulle kosta nästan 5000:- för oss 2 och man skulle åka fredag kväll och flyga hem söndag morgon. Inte prisvärt alltså, så då fick det bli Danmark!