Virre funderar

En berättelse om en ibland glad & ibland ganska gnällig student som tappert försöker göra sitt bästa...

onsdag, februari 15, 2006

Recept på hur du vänder en tråkig dag.

Linda & Viggo från dopet.

Vissa dagar när man kliver upp ur sängen så plågar man sej med att tänka på hur mycket tråkigt man skall göra innan man får sova igen. Idag var en sådan dag! Kort sagt den hade alla förutsättningar för att bli riktigt usel... Väl uppe och ute ur lägenheten möttes jag av det som jag hatar allra mest, alldeles ny blötsnö som föll från himlen. Trots detta elände så masade jag mej iväg till ktb och när jag väl kommer fram är jag först i hela lässalen, vilket enligt mej leder till klara pluspoäng. Tycker faktiskt att jag borde få pluspoäng på tentan också. Jag menar av alla Göteborgs studenter är jag först på morgonen! Framemot lunch gick det upp för mej att jag skulle luncha med Petra vilket helt klart gjorde att dagen känndes lite bättre och det med rätta. Vi hade en himla trevligt, synd att vi ses så sällan... Tillbaka igen på ktb så blev det inte mycket gjort. Det är en konst att sitta o läsa i 2 timmar och inte minnas någonting. Jag är mästare på att försvinna i andra tankar, inte bra när det är tenta om en vecka. På kvällen var det i alla fall dags för dagens höjdpunkt. Besök av Linda och Lillprins Viggo, mysigt. Viggo är en cool kille, en sån bebis vill jag också ha... Kort sagt, en dag som förväntas bli tråkig kan bli riktigt bra om man bara tillsätter rätt ingredienser. En nypa bebis, två matskedar vänner, en tesked skolarbete och tillsist smakar av med TV-tittande efter behag.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vi hade väldigt trevligt också. Ska försöka hugga in på provet idag.

3:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home