Virre funderar

En berättelse om en ibland glad & ibland ganska gnällig student som tappert försöker göra sitt bästa...

lördag, februari 18, 2006

Stimulerande?

Nej, det vill jag inte påstå. På torsdag är det tenta och jag är mindre förberedd än någonsin. Jag har inte en sportslig chans att hinna med att läsa in allt. Jag tycker det är orättvist. Jag förtjänar att klara den. Jag vill ju och jag försöker men jag har lite otur när jag planerar... Av någon anledning så går det aldrig ihop på slutet. Kan inte fatta det! Jag kan verkligen ingenting av det jag borde, men däremot an massa onödigt. Det är ingen annan som kan något heller, säger de, men jag tror nog att de kan mer än vad de tror! Jag däremot är precis så nollställd som jag ger uttryck för! Låter detta som en släng av tentaångest mina vänner? I så fall är det ingenting mot vad jag kommer att lida av på onsdag. Konstigt, inför de andra tentorna har jag inte varit särskillt nervös. Kanske kan det bero på att de bara varit hälften så stora och riktigt enkla jämförelsevis. Som om inte det vore nog med tenta så har vi föreläsning dagen efter också. Inte en enda liten dag ledigt! Dessutom jobbar jag helgen efter, usch! Nu klagar jag igen, men någonstans måste man ju få göra det och då blir det här... förkyld är jag också, misär!

Idag har jag gjort ungsgratinerad endiver. Det var inget vidare gott alls, mindes inte att endiver var så beskt, men den fick gå ner ändå. Som tur var så hade vi en liten påse lösgodis att äta oss mätta på... Anders den stackarn vägrade äta endivern, men jag kan inte klandra honom. Han budade förövrigt blommor till mej på alla hjärtans dag, till jobbet, gulligt va?Jag blev i alla fall väldigt rörd och generad och kunde inte sluta le på hela kvällen. Vad fick Anders av mej? Ingenting! ja, jag vet, uselt! men vi hade faktiskt bestämt att vi inte skulle fira, så jag var inte riktigt beredd på blommorna och det är enda jag har att säga till mitt försvar. Skärpning nästa år helt enkelt!

Nu ska jag sova för imorgon väntar en ny spännande heldag på Ktb.

3 Comments:

Blogger LisaFlisa said...

Nä stimulerande kan det ju knappast kallas. Ångestframkallande är ett bättre ord.

8:21 em  
Blogger Anne Mari said...

hva er endever eller hva du nå kallte det?

9:03 em  
Blogger Virre said...

Endiver är en typ av sallad, eller vad ska man säga, ett litet salladshuvud. Den skall egentligen vara ganska söt...

5:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home