Virre funderar

En berättelse om en ibland glad & ibland ganska gnällig student som tappert försöker göra sitt bästa...

söndag, maj 14, 2006

Pollenchocken

Häromdagen slog den till med full kraft... pollenchocken.
Jag ser ut som en bulldog eller kanske som en stackare som inte kunnat låta bli spriten de senaste 3 veckorna:(. Hur som helst så var det 30-årsfest igår, Anders syster fyller 30 dagen innan jag fyller 25. Hurra för oss! Ni kan ju dock föreställa er hur många roliga kommentarer man får när man kliver in på en fest rödögd som om det redan vore dagen efter...Som om inte det vore nog kå kliar både näsan och halsen också. Jag känner en tjej som skall såga ner varenda björk i närområdet...:) Det blir motorsågsmassaker!
Nåja, nog klagat om det, festen var trevlig, med undantag för en och annan försvunnen holländare, men hur skall man kunna hålla ordning på dem jämt och sant? En massa kul folk fick vi träffa i alla fall, Anna får helt klart gärna ha fler 30-årsfester, men då gärna på vintern så även jag kan få känna mej fin.

Imorgon är det dags för plugg igen och denna veckan ska bli seriöst seriös och då menar jag SERIÖS! Detta går aldrig vägen annars, Bah!

Jag har fått mitt jobbschema för sommaren också. Jag får be alla ni som vill se något av mej under juli och augusti månad att göra ett besök i "min" leksaksaffär för någon annanstans lär vi inte ses. Vad jag vill ha sagt var att det var inget trevligt schema för en person som jag som mest gillar o softa, sitta på en utservering o dricka öl samt umgås med familj och vänner. Nåväl gott folk! Åter i september då! (skojar)

2 Comments:

Blogger LisaFlisa said...

Pollen ja...inte kul. Men för mig har de faktiskt blivit bättre. Kan ju iofs bero på att jag inte varit utanför dörren före typ elva på kvällen. Tror att öl kan bota det mesta... :)

11:44 fm  
Anonymous Anonym said...

Öl ja! Helt klart...

5:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home