Virre funderar

En berättelse om en ibland glad & ibland ganska gnällig student som tappert försöker göra sitt bästa...

torsdag, juni 08, 2006

Länge sen

Nu var det riktigt riktigt länge sen jag uppdaterade mina fans om vad som sker i mitt liv. På den senaste tiden har det hänt en hel del. Senast jag skrev var den 23 maj. Sedan dess har Anna hunnit fylla 30, jag har hunnit fylla 25 och jag har hunnit bli en sommarledig student. Det sistnämnda är dock inte så långvarigt. Efter midsommar börjar jag jobba och blir då en icke-sommarledig student.
Min 25 årsdag firades med pompa och ståt. nej skämt o sido, Anders var i Tyskland så jag passade på att ha mina vänner hemma på middag. Jag tycker vi hade det jättemysigt och det tror jag att de flesta som var här är villiga att hålla med om. Jag fick dessutom en massa fina presenter. Jag tror att jag precis som katten Findus ska börja ha 2 födelsedagar varje år. Dagen efter min födelsedag dvs den 2:e juni var det dags för kalas igen. Den här gången Annas och mitt gemensamma släktkalas. Jag måste erkänna att jag gruvade mej lite, eller snarare mycket innan. Våra släktingar har ju inte träffats innan och det skulle kunna leda till en ganska stel och tråkig tillställning, men jag måste säga att det flöt på väldigt bra. Nu är inte jag något fan av stora släkttillställningar i vilket fall som helst, men som sagt vi hade riktigt trevligt. Visst var det så att släkterna satte sej på varsitt håll och pratade med de som de redan kände, men det är ju egentligen inte så konstigt. jag ville ju heslt sitta hos de mina också...

Efter allt kalasande var det dags att ta tag i verkligheten och det stora grå molnet på min annars så blå himmel. Tentan i ekonomistyrning... Visst låter det läskigt? Igår skrevs den hur som helst och jag tror att jag har klarade mej ganska bra. Gjorde jag inte det så har jag seriöst missförstått något för jag tyckte att jag hade koll och det är sällan som jag känner så. Efter tentan var det picknick i solen i slottskogen och på kvällen blev det tentafest hos Anna. Trevligt trevligt!

Jag måste förövrigt berätta något lite småroligt! När jag skulle sriva visar på tentan så skrev jag fisar... Hihi. Jag såg det inte direkt utan först när jag skulle läsa igenom den. Tänk om jag hade lämnat in den så... Hu hu pinsamt pinsamt!
!