Virre funderar

En berättelse om en ibland glad & ibland ganska gnällig student som tappert försöker göra sitt bästa...

tisdag, november 14, 2006

Träning


Hej, nu var det som vanligt länge sen jag skrev och det har som vanligt varit mycket att göra och jag har som vanligt inte orkat ta mej an bloggandet.
Vi har haft en bautatenta i psykologi som jag hoppas att jag klarade. Jag borde nog inte vara allt för säker, men jag tycker att jag förtjänar att åtminstånde få G så mycket tid som jag faktiskt lagt ner.
Jag är faktiskt oavsett hur det går på tentan ganska så stolt över mej själv i nuläget (hehe skrev muläget först, kul kul) har nämnligen kommit igång med träning på allvar. Jag har sagt hur länge som helst att jag ska börja träna och jag gjorde ett tappert försök i vintras tillsammans med A, men jag vet inte riktigt vad som hände. Jag tror helt enkelt inte att vi lyckades motivera oss. Sen blir det ju alltid svårare att få ihop det när man är 2 som ska träna tillsammans och den ene jobbar till tidigast 6 på kvällarna. Nu har jag börjat på Andas som ligger på Lindholmen. Ett splirrans nytt gym där även mamma tränar. Super-duperfint och toppentrevlig personal som till och med lyckats motiver mej, den största soffpotatisen av alla! Jag har hittills kört 5 gruppträningspass, 2 Core, 1 Body Combat, 1 Body Pump och 1 spinning och ett antal gånger på gymmet. Detta på bara 1 vecka! Jag är såååå duktig om jag får säga det själv! Men så är det också himla kul:) Jag har även fått mamma att börja gå på pass, hon har varit med på både Spinning o Pump. Duktigt duktigt!

I övrigt så har vi precis startat en ny kurs, Arbetsrätt. Föreläsaren verkar lite smått galen. Svär ca 5 ggr i varje mening, stoppar i snusprillor samtidigt som han pratar o sen svär han lite till. Visserligen verkar han väldigt väldigt duktig o ämnet ärjätteintressant så man får väl ha lite överseende. Känns lite skönt med nån som är lite annorlunda istället för alla andra väldigt korrekta typer man stöter på i universitetsvärlden.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Härligt Vera!! Låter som du kommer bli värsta bodybuilder när vi kommer i dec =) ser vi framemot.

10:19 fm  
Anonymous Anonym said...

Vad duktig du är! Jag är imponerad. Jag imponeras inte riktigt lika mycket av mina egna träningsinsatser nuförtiden :)

1:10 em  
Anonymous Anonym said...

Bodybuilder... Jag! Moahahahaaaaa

11:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Home