Virre funderar

En berättelse om en ibland glad & ibland ganska gnällig student som tappert försöker göra sitt bästa...

fredag, juni 30, 2006

Kattliv eller Leksaksliv?


Pust o stön... nu har jag jobbat i 4 dagar (jag skrev veckor först, önsketänkande) och kan inte riktigt begripa hur jag ska orka hela sommaren. Jag har ett litet erkännande att komma med... Blunda o håll för öronen Linda o Linda! Idag har jag förförsta gången medvetet slöat för att slippa arbeta. Jag har vid ett flertal tillfällen smugit in på lagret o bara suttit o halvsovit med huvudet mot en stapel med stora pooler. Jag lovar dyrt o heligt att det aldrig ska hända igen. Det är helt enkelt inte lätt när man inte är van. Det var någon som skrev något om att bli en stolt innekatt i nästa liv. Jag är helt klart inne på samma linje. Så här gott har katten det när jag är o sliter ut mej liksom...

5 Comments:

Blogger Linda said...

Hahahaha... vad är det här för praktikantbeteende. Trodde jag aldrig jag skulle höra från stränga fröken Veronica. Tänk om FD visste....huh

10:52 em  
Blogger Linda said...

Och så måste jag bara skicka en stor puss till Rustyboy. Han är så vacker, tjockisen...:)

10:54 em  
Anonymous Anonym said...

Ja hualigen... Då skulle jag vara rökt ;)

6:10 em  
Blogger Linda said...

blir lite orolig för vår gemensamma sommar i 248... inte för att du sover... men vem ska väcka oss!!

12:32 em  
Anonymous Anonym said...

När du kommer kommer jag ju inte somna fattar du väl... jag längtar så efter dej och kommer ta vara på varenda minut av vår gemensamma sommar :) :) :)

6:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home